2015. február 8., vasárnap

A Beavatott - Filmkritika - Gyorstalpaló

Sziasztook Hópelyhecskék!:3 - itt Kincső
Ó... Várjunk csak... Ki is az a Kincső... Ja dereng valami, régebben blogolt, de már nagyon rég nem írt bejegyzést.... Kész idősámítást lehetne kezdeni, az utolsó bejegyzése óta.... Hmm.....
Hát, ja.:D Jaaaj, annyira, de annyira sajnálom:( De remélem nem haragszotok rám annyira... :/
Mindenesetre, most hoztam Nektek egy jó kis Beavatott kritikát a filmről, ami esetleg tetszeni is fog Nektek, és reálisnak látjátok.
Jó olvasást, ölel Titeket: Kincső<3

Mindenek előtt tudnotok kell, hogy hatalmas fanja vagyok a Beavatott könyv trillógiájának, már csak pár oldal, és kiolvasom az utolsó részt. ˆˆ
Szerintem az összes, hozzám hasonló rajongónak kötelező alapdarab ez a film, valamint idén március 19-én jön a Lázadó (2. rész) premiere, amit ISZONYATOSAN várok máár. :) Na, de kezdjünk is bele.:)

-trailer-

A történet első hallás/látás után megfogott, és nagyon kiváncsivá tett, az Éhezők Viadalá-hoz és az Útvesztő-höz hasonlóan a jövőben játszódik, mégpedig pontosan Chicago-ban. 
A port.hu filmleírását másoltam ide be Nektek, nehogy én valamit esetleg rosszul vázoljak fel.
"Beatrice Prior (Shailene Woodley) a nem túl távoli Chicagoban él, ahol a társadalom öt csoportra tagolódik, melynek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Az emberek rájöttek, hogy a világban dúló háborúkért nem politikai ideológia, vagy vallási meggyőződés, hanem a személyiségben rejlő rosszra való hajlam okolható. A csoportok célja, hogy az emberekből kiirtsák azokat a tulajdonságokat, amik előidézhetnek egy újabb konfliktust. Az év egy bizonyos napján a 16 éveseknek el kell dönteniük, hova akarnak tarozni: a Bátrakhoz, az Őszintékhez, az Önfeláldozókhoz, a Barátságosakhoz, vagy a Műveltekhez. Egyetlen döntés, amely örökre megváltoztathatja sorsukat.
Beatrice a vizsga során szembesül különleges képességével: az Elfajzottak közé tartozik, akik egyetlen csoportba sem sorolhatóak. Egy szabályok uralta világban azonban ez a legveszélyesebb dolog, ami egy fiatallal történhet: ha kitudódik, az egyet jelent a halállal. A több hetes beavatása során számos félelmével, gyengeségével kell szembesülnie a fiatal lánynak, miközben titkolnia kell valódi kilétét. Amikor rájön, hogy az Elfajzottakat végleg ki akarják iktatni, olyan tettre szánja el magát, amely mindenki számára meglepetést okoz."

Kiemelkedőbb szerepek:
  • Beatrice 'Tris' Prior - Shailene Woodley
  • 'Négyes' - Theo James (ahww<3<3)
  • Jeanine Matthews - Kate Winslet
  • Peter - Miles Teller
  • Natalie Prior - Ashley Judd
  • Eric - Jai Courtney
  • Christina - Zoë Kravitz
  • Marcus Eaton - Ray Stevenson
  • Andrew Prior - Tony Goldwyn
  • Tori - Maggie Q
Na, akkor csapjunk a lecsóba tejbegrízbe!:D
A film egész látványvilága nagyon tetszik, a Bátrak központját, a Központot tök jól kialakították. Persze a könyvben (főleg a végén) rengeteg helyszín volt, így azokból ki is hagytak rendesen, de persze ez teljesen érthető.
Ami engem valahogy a végén sem hagyott nyugodni, és kis eléggé hiányérzetet keltett bennem az... Az, hogy egyáltalán nem jöttek át az érzelmek. Jöttek a cselekvések, helyszínek egymás után, és valahogy csak néztem, de semmit nem értettem volna az egészből, hogy az egyes szereplők mit éreztek, ha nem olvastam volna a könyvet. És az a helyzet, hoy ez nem csak az én szubjektív véleményem, hanem többen is hangoztatták ezt ismerőseim körében.
Persze, az átjön, hogy Tris mennyire csodálkozik, mennyire izgalmas számára ez az egész, sőt, még a boldogság is átjön, csak az a helyzet, hogy sokkal bonyolultabb érzelek kavarognak főhősünkben, mint amennyi a filmből kiderül. Csak hogy néhány példát említsek...:
SPOILER!
- Amikor Al öngyilkos lesz, érezhető, hogy Tris nem teljes egészében szomorúságot érez, nekem, mégis, ha nem olvastam volna a könyvet, nézőként fogalmam sem lett volna, hogy azokban a pillanatokban mi játszódik le benne.
- Szinte a legelején, amikor felszáll a vonatra Tris, a többi csoportváltóval (és a háttérben a csodálatos Run Boy, Run c. szám megy a Woodkid-től), érezhető az izgatottsága és a boldogságának keveréke. Ám, ami számomra a könyv olvasása közben megmaradt, az az volt, hogy azokban a pillanatokban Tris nagyon félt, stb. De ez az én szubjektív véleményem, egyébként ez az egyik kedvenc jelenetem az egész filmben, mondhatni, ez csak egy apró észrevétel.
SPOILER VÉGE!
Szóval, nehogy azt higyjétek, hogy számomra az egész film teljesen érzelemmentesnek hat, ső voltak olyan részek, ahol nagyon is átjöttek a közleni valók, csak annyi itt a próbléma, hogy ezek a pilanatok a film alig töredékét képezik.
Shailene Woodley-t korábban is imádtam, ez után is fogom, bár még mindig nem tudtam eldönteni, hogy a fentebb említett fennakadásaim színészi játékához vagy rendezésbéli hibákhoz köthetőek-e. Ja, és persze Theo, mint mindig, szívdöglesztő.:P <3
Az is nagyon tetszett, hogy az elején és a végén Tris gondolatait hallhatjuk, így azok, akik korábban nem olvasták a könyvet, kissé jobban "képben lehetnek" ebben az abszurd világban.
A trailerből is kiderül, hogy Tris a bátrakat választja, miután kiderül, hogy Elfajzott. A Bátraknál nagyon kemény fizikai, de főleg mentális próbák elé állítják a kiválasztottakat. Számomra ezen része a trillógiának azért is vált kedvencemmé, mert valahogy, bármennyire kitaláltak és abszurdak a történetbeli események a valósághoz képest, valahol mégis megtaláljuk a párhuzamot. A félelemszimulációk hasonlíthatóak rémálmainkhoz, és valahol számomra kicsit utat mutattak ahhoz, hogy hogyan fogadjam el félelmeimet, mert legyőzni úgy, hogy többé ne legyenek ott, lehetetlen. Nincs olyan ember, aki semmitől sem fél. Senki sem képes eltörölni félelmeit, ugyanis ez lehetetlen. Megtanítja ezeket a dolgokat elfogadni, megérteni, és ezeknél sokkal mélyebb gondolatokat, üzeneteket is közöl az írónő, de 13 (lassab 14!) éves lányként, azt hiszm, nem vethetitek szememre, hogy nem tudnám a belőlem kiváltott érzelmeket megfogalmazni.:) De, ha valaki tudna erről nekem többet mondani, az jelezzen bátran, akár kommentben, akár privátban, nagyon érdekel a véleményetek.:)
Mivel Divergent-fanként elég nehéz normális (:D) véleményt alkotnom erről a filmről, remélem, azért ha nem is hasznosnak, de legalább érdekesnek találtátok ezt a kis gyorstalpaló/kritikát.
Írjátok meg, Nektek mi a véleményetek a filmről, olvastátok-e már a könyvet?:) Ha igen, Nektek is favorit?
További kellemes vasárnap estét, élvezzétek ki az utolsó órákat, mielőtt kezdődik a hét. Én pedig megyek, és befejezem a Hűségest.:P
Hamarosan jelentkezem: Kincső<3

3 megjegyzés:

  1. Halii Kincső ha befejezted a könyvet írj rám viberen... Lesz mit megbeszélni... :DD Amúgy hogy képzeled hogy a szinkronos trailert rakod fel?? ������

    VálaszTörlés
  2. Uhuhuuu
    Kedves Hajnal,
    A könyvből már csak 2(!!!) oldal maradt, de sajnos NEM TUDTAM ELOLVASNI!!:( De, amint sikerrel járok szólok...😬De a nehezén tul vagyok...
    A szinkronos előzetes.... Hihi bocsi, de gondoltam többeknek jobb ha nem feliratos (szóljatok ha tévedek) tény hogy sosem néznem meg szinkronnal:D bocsi ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi baj!
      Szóval két oldal...
      Jössz velem Veronica Roth házához?? :DD
      Jaa még egy dolog... Nyugodtan dobd el a könyvet, én amikor befejeztem leakartam húzni a vécén, már ott álltam felette, amikor eszembe jutott, hogy ez anya kolléganőjéé... Így sajna párszor (...khmm... "Párszor") a földhöz vágtam a könyvet...
      Szóval dobáld nyugodtan. :DD

      Törlés