2014. december 7., vasárnap

Dec. 7. - Mikulás Muffin

Sziasztok :) 
Mivel páratlan számú nap, ismét Lili jelentkezik :D Ma egy sütit hoztam nektek, amit igazándiból tegnap kellet volna elkészíteni, de hát az én sorom ma van, szóvaal... :) És egyébként nektek mit hozott a Mikulás bácsi? :DD Úgy gondoltam, hogy majd 9-én mondom el nektek, hisz már a poszt is elkészült hozzá :) De most maradjunk a jelenben. :)
Először is egy Muffint fogunk sütni, és utána pedig megkoronázzuk egy öntettel :)

Hozzávalók:

  • 250g liszt,
  • 120g cukor,
  • 2,5 tk. sütőpor,
  • 0,5 tk. szódabikarbóna
  • 1 csomag vaníliás cukor (ez nem annyira szükséges)
  • 1 tojás
  • 250 ml joghurt (lehet gyümölcsös is, attól függ mennyire passzol...például ehhez illik a szedres)
  • 1 dl olaj
  • 3-5 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 6 kocka tej- vagy bármilyen csoki
  • (bármilyen ízesítéssel elkészíthetjük, a egy ötöd liszt helyet például kókuszreszeléket teszünk vagy hasonlót, de én most így készítettem el)

Elkészítés:A folyékony állagúakat egy mérő edényben összekeverjük.A száraz állagú hozzávalókat egy nagyobb tálban elkeverjük. Ehhez hozzá adjuk a folyékony dolgokat, és csomómentesre keverjük.  Feldaraboljuk a csokit, és ezzel együtt is jól kutyuljuk át.Kivajazott, vagy szilikon sütőformába, esetleg papírkapszlikba szortírozzuk a masszát, majd légkeveréses sütőben 180 fokon 24 percig sütjük.

 

Az öntet (milyen cím :DD)

Unod már a süteményekhez a pudingot? Akkor jó helyen jársz :)
Szükségünk lesz:
  • 1 tojásra
  • bármilyen piros gyümölcsre (én jostát és meggyet használtam)
  • cukorra
  • és egy kicsi citromlére

1. A tojást ketté választjuk. A sárgáját félre tehetjük, erre nem lesz már szükségünk.

2. Egy kézi habverővel jó keményre verjük a tojást.

3. Ezután cukrot adunk hozzá. Ez ízlés kérdése.

4. Ezek után jöhet egy kevés citromlé, hogy jó kemény legyen a hab. Nem kell az egész fél citrom, csak 10-15 csepp.

5. A habból 2-3 kanállal félre teszünk, ebből lesz a mikulás sapkájának a bojtja.

6. A maradékba bele tesszük a piros gyümölcsöket.

7. Botmixer segítségével simára keverjük.

8. Végeredmény :)

9. Ezután jön a muffin :)

10. A piros habot zacskóba töltjük, és egy közepes lyukat vágunk a sarkán. Ez csak azért kell, hogy ne follyon összevissza, mintha egy tálból öntenénk.

11. Majd öntsük le, a fehér habból tegyünk a tetejére egy keveset, és készen is vagyunk :)

12. Kiskanállal tálaljuk :)

Remélem tetszett ez a kis poszt, és el készítitek :) Ne feledjétek, mindig küldjetek nekünk képeket a #hlmchristmas tagra instagrammon. Holnap Kincső jelentkezik, én pedig 9-én jövök, és egy irtó cuki poszttal készülök :) Addig is jó kisérletezést, és ne felejtsetek el kommentet hagyni magatok után :)
Puszi, Lili <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése