2014. november 8., szombat

Bögrés süti "Kincső módra"

Halihóó, Mindenkii! :) (itt Kincső)
Azt hiszem Lili nevében is elnézést kérhetek, amiért kicsit több, mint egy hete nem írtunk bejegyzést a blogba... Nem szeretnénk a tanulásra fogni, de sajnos egy 7.-es és egy 8.-os lánynak ez az időszak tényleg a magolásról szól... Hát még ha itt van nekünk a tánc, meg még nekem az éneklés... Szóval, remélem megértitek, és igyekszünk egy héten legalább egyszer új bejegyzést írni. ;)



Ma egy igen egyszerű recepttel készültem, aminek a neve bögrés süti, de nem teljesen a megszokott...
Gondolom elég sokan ismeritek ezt a finomságot, én viszont azt az eredeti receptet, amit én kaptam, kissé átalakítottam, hogy ne legyen olyan száraz a tésztája, és egy picit megbolondítottam.

Hozzávalók:
- 4 ev. [evőkanál] liszt (lehet thönköly vagy fehérliszt is)
- 2 ev. natúr kakópor (nem a cukros, hanem a keserű, tiszta kakaó, ha értitek :D)
- 6 ev. porcukor
- 1 egész tojás+1 tojás sárgája
- 1 mokkáskanál sütőpor
- 7 ev. tej
- 2,5 sor étcsoki vagy keksz vagy oreo, vagy mivel te akarod "megbolondítani"
- ha szeretnél tehetsz bele egy kevéske rum aromát

Amire még szükséged lesz:
- egy nagyobb tál, a lényeg, hogy nagyobb legyen, mint egy salátás-tál

Elkészítés:
1. Tegyük a tálba a hozzávalókat a csoki (vagy keksz, stb.) kivételével és kezdjük el összekeverni őket. Ha gondoljátok adagolhatjátok folyamatosan a tejet, hogy csomómentesebb legyen, én is így szoktam. Tényleg nagyon figyeletek, hogy csomómentes legyen, mert nem túl finom, amikor egy nagyobb lisztcsomóra harapsz rá evés közben. Én ezt úgy szoktam megelőzni, hogy a kanállal a tál oldalához nyomkodom a keveréket, és így kipréselődnek ezek a csomók.
2. Törjük össze a csokit. Én egy petrezselyem darabolóval szoktam, de lehet egyszerű késsel is. Nem kell nagyon apróra vágnunk, kb. egy kis kocka felészire elég.
3. Adjuk hozzá a csokit. Egyszerűen beleöntjük, majd összekeverjük, és hagyjuk, hogy a tál aljára lemenjenek a darabkák.
4. Ugye rövid idő alatt el lehet készíteni ezt a sütit, méghozzá azért (is), mert nem kell sütőbe rakni, elég egy mikróba. Én 800-900 Watt-on 4 percre szoktam betenni, és így tökéletesen megsül, mégsem ég meg.
5. Miután letelt a 4 perc, elvégezzük a fogpiszkáló-tesztet. Ez egyszerűen annyiból áll, hogy a süti közepébe beleszúrunk egy fogpiszkálót, és ha kihúztuk megállapíthajuk, hogy nyers-e a tészta. Ha nem ragad a pálcikára szinte egyáltalán tészta, akkor készen van, viszont ha igen, akkor még tovább kell sütni.
6. Ha teljesen megsült, kivesszük, és fejjel lefelé ráfordítjuk egy lapos tányérra. Egy késsel rásegíthetünk, és elválaszthatjuk a tésztát a tányér belsejétől, így fejjel lefelé kiesik a művünk a tányérből. Mivel már az elején az aljára süllyednek a csokidarabok, így most a tetejére kerülnek az olvadt félkockák.
7. Ha ezzel is megvagyunk, elő a kést, villát, és majszoljunk! :3

Remélem hasznosnak találtátok ezt a kis finom receptet, ha kedvet kaptatok hozzá, rajta, készítsétek el! :) Hamarosan jelentkezünk, addig is további kellemes hétvégét! <3
Puszi: Kincső

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése